گرافیک حرفه ای رایانه

طراحی بیلبورد در فتوشاپ

هدف از طراحی بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبوردها به خاطر ابعاد بزرگشان به ندرت از دید پنهان می‌مانند و بیش از هفتاد درصد افراد کنجکاوانه به آن‌ها نگاه می‌کنند. مردم در ترافیک چهارراه‌ها و اتوبان‌ها، زمان بیشتری برای تماشای تبلیغات بیلبوردها دارند. آن‌هایی که هر روز از مسیر مشابهی عبور می‌کنند پیوسته در معرض همان تبلیغات هستند. علاوه بر این، جاده‌ها برای همه قابل دسترسی‌‌اند، حتی افرادی که زیاد با اینترنت کار نمی‌کنند و تلویزیون نمی‌بینند. بنابراین تبلیغاتی که آنجا ظاهر می‌شود عموما روی مخاطب اثرگذار است.

نکات مهم در طراحی بیلبورد

بهترین طراحی‌های بیلبورد خلاقانه و جالب توجه‌اند. آن‌ها پیام را منتقل می‌کنند، حتی وقتی که فقط برای لحظه‌ای دیده شده‌اند. بسته به اینکه بیلبورد کجا قرار گرفته است، پیام متفاوتی روی آن نوشته می‌شود. مردمی که در یک چهارراه پشت چراغ قرمز متوقف شده‌اند نسبت به آن‌هایی که با سرعت در بزرگراه در حال رانندگی‌اند وقت بیشتری برای خواندن پیام دارند. در طراحی گرافیکی لازم است عامل موقعیت مکانی بیلبورد و پیچیدگی پیام را در نظر بگیرید و توصیه‌های زیر را به خاطر بسپارید:

داستان را مشخص کنید

اگر بیلبورد شما قرار است کنار بزرگراه نصب شود که مردم با سرعت از آن عبور می‌کنند، یک طراحی بدون داستان در خاطرشان نمی‌ماند. برای پیدا کردن داستان، به آن چیزی فکر کنید که می‌خواهید با دیدن بیلبورد در ذهن مخاطب بماند. آیا می‌خواهید آدرس وبسایتتان را به خاطر بسپارند؟ دفعه بعدی که در فروشگاه هستند برند شما را تشخیص دهند؟ یا در خروجی بعدی جاده برای خوردن همبرگر کنار بزنند؟ از پیام اصلی خود برای یافتن داستان استفاده کنید. مثلا:

  • www.yourwebsite.com  (وبسایت شما) به آن‌ها کمک می‌کند مشکلی که مدت‌هاست با آن درگیر هستند را حل کنند.
  • برند شما معنای خاصی دارد و بین افراد خاصی پرطرفدار است.
  • طعم همبرگر لذیذ شما در ذهن می‌ماند و تا رسیدن به مقصد آن‌ها را سیر نگه می‌دارد.

داشتن داستان به این دلیل مهم است که مردم واقعیت‌ها را به سختی به یاد می‌آورند اما در به خاطر آوردن ماجراها عالی هستند.

طرح بیلبورد یک واسطه بصری است. بنابراین، قدم بعدی یافتن راهی برای انتقال داستان از طریق عکس‌ها و نوشته‌هاست. در این مرحله می‌توانید از نکات زیر بهره ببرید:

تضاد رنگ‌ها

از رنگ‌های جیغ یا روشن استفاده کنید تا توجه مخاطب جلب شود. وجود رنگ‌های متضاد درون طرح به جلب نظر بیننده کمک می‌کند. سعی کنید رنگ‌های متن، عکس و پس‌زمینه با هم تضاد داشته باشد. بیلبوردها همچنین نیاز دارند که در محیط بیرون، میان ساختمان‌ها و عناصر طبیعی گم نشوند و در نورپردازی‌های مختلف و شرایط آب‌هوایی گوناگون به چشم بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button